science

ساخت وبلاگ

مجلات اوپن اکسس (open access) راه پیش رو برای ارتباطات علمی است، زیرا باعث به حداکثر رسیدن توانایی و اهمیت پژوهش می‌شود و تاثیر و اهمیت پژوهش را افزایش می دهد و همچنین برنامه های تحقیقاتی را تسهیل می کند. جوامع علمی، تامین کنندگان و بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات علمی با هدف گسترش آگاهی و دردسترس بودن علم از مجلات دسترسی آزاد یا اوپن اکسس حمایت می‌کنند. با این حال، هیتند محققان زیادی که به مجلات اوپن اکسس روی خوشی نشان نمی‌دهند. این واکنش عمدتاً نشات گرفته از برخی تصورات غلط درباره مجلات اوپن اکسس است. در این مطلب قصد داریم به ارایه ۵ سوال متداول پژوهشگران درباره مجلات اوپن اکسس بپردازیم.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید.

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 296 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1396 ساعت: 14:42

چاپ و انتشار مقاله به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مطالب مختلف همین وب سایت از عوامل زیادی برای چاپ و پذیرش مقاله صحبت کرده‌ایم که می‌توان به کیفیت غنی و علمی مقاله، روش پژوهشی خلاق و نتابج جدید و جالب اشاره کرد. اخیراً در وب‌سایتها و منابع مختلف دیگر نشانه‌هایی از سوگیری داوران هنگام داوری مقاله صحبت به میان می‌آید که این سوگیری می‌‌تواند ناشی از کشور محل سکونت، دانشگاه، همکاران پژوهشی و رزومه پژوهشگر باشد. در این مطلب به بررسی این سوال که آیا روزمه پژوهشی قوی برای چاپ مقالات بعدی تاثیرگذار است؟ می‌پردازیم.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید.

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 280 تاريخ : چهارشنبه 6 دی 1396 ساعت: 13:44

همانند هر مهارت دیگر، نویسندگی کتاب نیز یک مهارت است و نویسندگان خوب کتاب نیز معمولاً ویژگی‌های مشترکی دارند که می‌توان به آنها پرداخت. بارها متذکر شده‌ایم که چاپ کتاب و انتشار کتاب یک کار بسیار ساده‌ای است اما کار نویسندگی خود کتاب نیازمند برخی ویژگی‌های ذاتی و اکتسابی است. در این مطلب قصد داریم در طی مطلبی با عنوان ” هفت ویژگی نویسندگان خوب کتاب را بشناسید ” به ذکر برخی ار ویژگی‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به نویسنده خوب کتاب بپردازیم.

سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشاهده کنید.

science...
ما را در سایت science دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهرداد science1 بازدید : 319 تاريخ : چهارشنبه 6 دی 1396 ساعت: 13:43